Alla inlägg under december 2012

Av Martina Wirsen - 6 december 2012 14:42

I måndags morse ringde jag till Bhv för att få komma & kolla Hugos öron. Läkaren va dansk och jag hade rätt svårt att förstå han till 100% men det gick väl an. Han kollade öron & mun mer var det inte. Han såg att det var lite rött i öronen mer på höger sida men det var ändå inte så farligt sa han och ville avvakta till onsdag för att se om det blivit bättre. Dock hann det aldrig gå så länge utan vi ringde tillbaka till Bhv för en ny undersökning redan dagen efter då Hugo hostade sig igenom HELA måndags natten och bar även VÄLDIGT hostig och hängig så ville att läkaren skulle lyssna på honom och ta snabb sänkan.

Mycket riktigt så hade han 15 inte så högt sa läkaren men det kunde va en början till en lunginflammation och eftersom han va irriterad i öronen så tyckte han vi skulle ha pencellin 1 vecka och fick även riktigt hostmedecin. Redan efter andra natten av medicinering har Hugo sovit utan ett ord! Så det måste varit nåt som inte varit bra med honom. Men skönt att det är påväg åt rätt håll,äntligen!!!!

Av Martina Wirsen - 2 december 2012 21:34

I fredags kväll runt 18:00 kom mormor och hämta Nova. Hon gick hela dagen och fråga om när dom skulle komma. När det väl plingde på dörren hann mormor knappt öppna förens Nova va påväg :)

kändes tomt och konstigt när hon hade åkt visste inte riktigt vad jag skulle hitta på men blev lite mys med Hugo sen va det dax att lägghonom för kvällen. Vi fick en lungn natt den natten Hugo sov oavbrutet enda fram till 03:39 el nåt sen var han vaken och knölade, va livrädd för att skulle va tvungen & kliva upp men efter 1 Tim somnade han äntligen om och sov enda fram till 8:15 så tack för det!!!!:)

S började jobba redan vid 10 i lördags så när Hugo somnade sen en stund passade jag på att göra mig oordning.
Min syster & jag var på stan en sväng sedan gick vi bort till emmeli. Maja skulle bara med en stund igentligen men blev kvar. Nova ville vara kvar hos mormor å morfar lördagsnatten med men när vi stod och väntade på bussen hem ringer morfar och säger att Nova hade hemlängtan. Lillasnuttan trodde aldrig det hon som skulle sova där i hela 5 dagar :) haha. Men lagom när vi kom hem såg jag pappas bil så sprang bort och möte upp dom och mötes av en väldigt ledsen tjej. Mitt älskade lillanhjärta.. Hugo & Nova gav varandra världens kram snacka om syskonkärlek gjorde mig alldeles varm i själen. Så söta! Pappa lämnade vara av Nova lite snabbt sen va de fullrulle här ett tag. Barnen somnade vid 21,22 och vi fick sova till 08:30 idag de ni. Dock har Hugo knölat som en galning så har börjat misstänka om han kanske har ont i öronen så imorgon ska jag ringa vårdcentralen så får vi se. Hoppas det kanske är en av skölen till att han inte sover ostört om nätterna....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards