Alla inlägg under november 2012

Av Martina Wirsen - 30 november 2012 21:23

Ligger med lilleman sovandes på mig i soffan och kollar xfactor. Min stora tjej är hos Mommo & moffa ikväll,som hon har längtat!

Har haft ett par jobbiga nätter med lillebror nu han vaknar och skriker & bökar lyckas alltid väcka syrran så tyckte det kunde va bra för henne att få sova en natt ostört. Man vet ju själv hur man blir när man inte fått sova som man ska. Vet inte varför han vaknar och e ledsen stackarn.... Men jobbig är det!! :( hopas det vänder snart och att alla får sova hela natten och få sin skönhetssömn#viktigt!

Av Martina Wirsen - 30 november 2012 08:25

Fick brev hem häromdagen att Hugo fått dagisplats på nya lokomotivet i januari. Blir perfekt,barnen hamnar på samma dagis!!! Kan inte bli bättre...

Av Martina Wirsen - 27 november 2012 15:31

I torsdags morgon åkte vi till Stockholm. Lämnade Kalmar vid 10. Maja och Rebecca var också med men lämnade av dom vid Arlanda för vi skulle vidare till Uppsala och hämta upp Patte & Jennie. Satt i kö från Uppsala till Stockholm i 2,5 Tim riktigt drygt då man redan suttit i bilen hela dagen.... Men till slut va vi framme vid hotellet,checkade in sedan var det bara till att byta om lite snabbt för att ge sig ut på stan och leta reda på restaurangen vi bokat bord hos. Efter en stund snurrande hittade vi restaurangen precis lagom till 21.. Super fin restaurang :) hel nöjda! Hade dock världens huvudvärk och det var ett himla tjatter där inne men Jennie hade huvudvärks tabletter jag fick ta sedan kunde jag också njuta av gott vin & mat. Efter vi ätit gick vi vidare till en pub och tog oss en varsin drink.. Va mkt folk ute för att vara torsdag faktiskt så va kul. Såg Anton Hysén från lets dance lika fina i verkligheten som på tv haha. Efter drinken gick vi tillbaka till hotellet och klockan hann nog slå halv 3-3 när vi väl somnade sen så när klockan ringde på morgonen så kändes det som man precis hade somnat. Ställde klockan för att inte missa frukosten som dom stängde redan vid halv 10 fredag morgon. Efter frukost gjorde vi oss klara för en dag på stan hittade inte ett skit dock vilket va jävligt tråkigt,men brukar väl va så när man är ute efter nåt speciellt.


Var och hälsade på en gammal arbets kamrat som nu bor & jobbar i Stockholm jobbade tillsammans här i Kalmar innan. Så va kul och träffa henne med evigheter sen. Och en vända till på stan sen var det då att vända tillbaka till hotellet för att göra sig redo för kvällens konsert.

Var helt sjukt mycket folk och vilken upplevelse. Dock hade vi nog förväntat hos mer var inte riktigt lika mycket dansande från våran sida. Alla va typ nyktra så blev en väldigt lungn kväll för efteråt åkte vi hem och la oss.. Vilket va riktigt skönt faktiskt! Men vi alla var ju inställda på riktigt party men skönt att man va pigg å glad dagen efteråt i stället!!

Av Martina Wirsen - 21 november 2012 06:53

Efter en helg själv med barnen är jag helt slut i början på veckan. Älsklingen jobbar heldagar både lör,sön och det känns på måndagen(heldagar menar jag från typ 11-23 el senare + att jag kliver upp med barnen på morgonen & han går upp 1 Tim innan han går till jobbet) Vaknade med världens sämsta humör var riktigt trött och irriterad,hatar när man är sån. Ja jag får ju kliv upp med barnen S är ju trött efter två 13 Tim pass :& Inge bra det där alls.. Så jag HATAR helgerna.
Fick iofs besök av mormor & morfar i lördags gjorde lite mat å så. Och i söndags var vi hemma hos E & J typ hela dagen,men full rulle ingen rast ingen ro. Hugo var precis överallt & for å Nova var trött & hade svårt att sitta still.. Haha så dom njöt nog gott av lungnet när vi åkte hem ?

Av Martina Wirsen - 15 november 2012 21:34

Va in på försäkringskassans hemsida nu ikväll för att kolla upp när jag var tvungen och skriva in mig på AMS igen då eftersom stt jag är arbetslös efter ha varit föräldraledig. Såg då att det stod nåt om SGI:n (den sjukgrunande inkomsten) att man var tvungen att gå att skriva in sig på AMS från den dagen barnet fyllt 1 år för att kunna skydda sin SGI då. Men jaha tack hade jag inte en aning om.. Magont & ögonen började tåras på mig,men läste sedan att om man tar ut minst 5 dar hela föräldrapenning i vecka så skyddas den också sp hoppas verkligen att de är lungt. Hatar allt som har med försäkringskassan att göra ,alltid sånt jävla strul. Jag hade inte en blekaste aning om att jag var tvungen att skriva in mig på AMS från att barnet fyllt 1 år om man ska ha skyddad SGI om man inte tar full föräldrapenning så om jag hade jobbat nu så hade min SGI ändrats?!?

Hur eller hur så ska jag bort till det dör jävla skit AMS imorgon för att eventuellt skriva in mig ;&
STOR sUCK!

Av Martina Wirsen - 15 november 2012 19:30

Såg precis att det är Böda & new girl på tv ikväll. Blir nog inte sängen så tidigt iaf... ??

Av Martina Wirsen - 15 november 2012 19:19

Nu har barnen somnar för kvällen, ja lär väl bli en tidig morgon imån med :& Men är väl så det får bli :) Ligger på soffan och njuter av lite lungn & ro. Fundera på om jag snart ska krypa till kojas jag med,finns inget och se på tv iaf så slår nog på en film på datorn :)

Imorgon är älskling ledig så blir fredagsmys,wiihi. Byta lite däck på bilen sen får vi se vad resten av dagen tar vägen. Sugen på simhallen men S hatar simhallen men får tänka på barnens skull tycker jag. Förresten någon som vet ifall det är något babysim eller så imorgon? Kan va skönt att få utnyttja den lite varmare bassängen också. Kanske pröva Nybros simhall,har hört den ska va riktigt bra! Jag vi får väl se vad som händer...?

Dock vet jag inte vad som händer resten av helgen då älskling jobbar & jag blir själv med barnen igen!?suck's.

Alla andra familjer som har sambos som har normal jobb har väl familjemys hela långa helgen....

Av Martina Wirsen - 15 november 2012 12:18

Hm Stoffe upptäckte precis att Hugo håller på att två hörn tänder. Kan ju kanske va svaret på vår fråga! Hoppas på det,så att det inte är nattskräck!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards